diumenge, de maig 20, 2007

Terreny d'aventura... Integral del Serrat del Corb

Ja fa dies que va caure a les meves mans una breu ressenya sobre aquesta cresta situada al bell mig de les Guilleries. No era d'estrenyar que en breu buscaria la primera ocasió per anar-hi, i finalment va ser aquest dissabte quan ens hi vam acostar a fer-la amb en PGB. Anavem una mica a l'expectativa a veure que es el que ens trobariem, i la sorpresa va ser molt grata doncs la cresta no te res que envejar a moltes de les que he fet pels pirineus.

Com a detall anecdotic indicar que pensavem que seria tant fàcil que ens donaria temps a acostar-nos als esqueis a fer una mica d'esportiva, però ja de per si aquesta es va convertir en tota una activitat que ja tinc ganes de repetir.

Integral del Corb

Es tracta d'una cresta formada per un seguit d'agulles, algunes més ben definides que d'altres. Com que ens trobem enmig de les Guilleries, la vegetació es abundant sobretot formada per castanyers i ens permet gaudir d'unes vistes increibles; però en contrapartida ens deixa poc definida la cresta sobretot en l'últim tram.

Sobre tipus de roca... es la mateixa dels esqueis, granit amb formes bastant arrodonides, en alguns punts (es veuen facilment) la roca no es massa forta i es desfà per lo que cal vigilar bé al moment d'agafar preses per no endur-se un ensurt.

En PGB accedint a peu de cresta muntanya a través, i els dos components de la cordada.

Aquesta cresta va ser oberta pels membres del C.E. Farners: Josep M.Solà i Carles Figueras el 27 de desembre de 2006. Al tractar-se de terreny d'aventura es fa integrament amb autoassegurança a base de fisurers, bagues i friends, i per tal de mantenir verge aquest paratge ens van solicitar expressament la voluntat de que no s'hi coloqui cap tipus d'expansió, ja que com nosaltres ja em comprobat aquestes no son per res necessaries.

Accés.
Des de Santa Coloma de Farners dirigir-se a Castanyet i continuar per la pista del Subirà (accessible a turismes sense problemes) fins al trencant (esquerra) de l'Albó. Seguir-lo fins a la bifurcació "El Rosell"-"La Fradera", on agafem la direcció d'"El Rosell" (esquerra), en uns 800m i uns quants revolts arribem a una curva de paella a la dreta d’on surt una pista secundaria a l’esquerra. Aparquem aprop d’aqui vigilant de no entorpir la circulació de vehicles.

Agafem aquesta pista a l'esquerra en direcció a l'inici visible de la cresta, quan ens sembli ascendim muntanya a través per mig de tarteres i castanyers. (No hi ha perdua, i cal comptar sobre uns 15/30min)

Material.

Joc de fisurers, friends (sobretot tamanys mitjans i grans) i bagues variades. Hi ha 3 pitons al diedre del principi del primer llarg, 1 altre abans de l’arribada a la reunió de la segona agulla i una baga per fer un rapel (obligatori) de la segona agulla.

Com a nota indicar que nosaltres varem fer la cresta amb un joc repetit de fisurers i multitud de bagues per a merlets i ponts de roca, de totes maneres no ens hauria anat malament tenir un joc de friends. Podrien ser necessaris pitons si aquests han saltat en el diedre del primer llarg.

Descripció.

Traçat que vam fer nosaltres, al ser itinerari clean es molt provable que cadascu reinventi una mica l'itinerari proposat.

Aqui fem una descripció del traçat que vam seguir nosaltres, amb graus i llargades de llarg merament orientatius, ja que sobretot en llargades no ens hi vam parar massa a pensar de quan eren.

1a Agulla

1er llarg. (V+, 30m)

Ens coloquem a sota un diedre molt marcat (des de baix es veuen 2 pitons), iniciem la pujada per l’esquerra per tal d'evitar la zona més herbosa; ens coloquem dins del diedre (equipat amb pitons), te un finet pas de sortida cap a l’esquerra (V+) per seguir buscant la canal més logica. Aqui la via original seguia el diedre amunt, malhauradament hi ha un niu de corbs per lo que la zona esta bastant emmerdada, apart de que hauriem de passar per sobre del niu cosa que no ens va acabar d'agradar. Per tant després d'una estona de reflexió,m ens vam decidir a fer itinerari alternatiu. Despres d'uns 2-3m de la sortida del diedre i trobem un precari pont de roca uns metres per sota del niu, des d'aqui observem a la nostra dreta una llastra amb mans increibles que ens permet desviarnos a la dreta per colocarnos a la vertical del fil de l’aresta (pati important). Remuntem amunt per unes fisures arrodonides (V+) on cal vigilar la presencia de molsa per no endur-se un ensurt (un servidor va fer una relliscada que quasi prova el saque sobre els tascons i les bagues colocades). Al cap d’uns metres la roca comença a tombar (vigilar amb algun roc suelto) i muntem reunió a un petit arbre i uns blocs grans actuant de merlets.

En PGB iniciant el primer llarg, atacant el diedre i en els ultims metres del llarg.
Ultima foto a l'arribada del segon llarg, ja al capdamunt de la primera agulla (el bloc de la dreta).

2on llarg. (IV, 20m)

Just darrera l’arbre es surt amunt amb bona presa (IV), després d’una petit replà ens desviem a la dreta passant per dins d'un gran forat entre roques, a sobre del qual ens haurem de colocar. D’aqui desviar-nos una mica a la dreta seguint la presa bona per arribar al capdamunt de l’agulla (III+). Muntem la reunió en uns blocs just uns metres per sota de l’agulla abans d’arribar al coll, una fisura entre dos roques ens permetrà evitar que en cas de caiguda del segon de cordada, el pendol sigui important.

Per accedir al coll hi ha un saltet amb pati a la dreta, per evitar ensurts seria interessant assegurar amb la corda el primer de cordada, i fer el mateix amb el segon mitjançant el merlet de la nostra esquerra o simplement amb l’ajuda del company que ja ha baixat les dificultats.

2ª Agulla
3er llarg. (V, 25m)

Ens trobem amb una placa llisa, els primers metres els afrontem per l’esquerra i a sobre una repisa ens desviem a la dreta a buscar el fil de l’aresta (V), i la seguim amb bona presa fins al capdamunt del’agulla on trobarem un pitó poc abans d’arribar al cim i una baga al capdamunt. Interessant portar-ne una de recanvi per fer el rappel, bastant obligat (baga a maig07 correspon a la que es va deixar el desembre del 2006, cadascu opini per ell mateix si cal canviar-la).

Aquesta reunió et permet asseu-re't en plan pas de cavall, i gaudir mentrestant d'unes vistes molt xules de les Guilleries.

Jo mateix sortint en les primeres dificultats del llarg, assegut a la reunió al capdamunt de la segona agulla i baixant pel rapel obligat d'aquesta agulla.

Nota: pel que s'observa a les fotos de la piada dels aperturistes, ells van afrontar la placa pel mig, nosaltres ens vam desviar a la dreta on teniem més possibilitats d'entrar tascons i bagues.

3ª Agulla
4rt llarg. (IV, 20m)

Sortim per l’esquerra i voltem una llastra molt gran per davant cap a la dreta, allí podem seguir endavant amb passos fàcils pero plens de molsa, pero el més divertit serà tirar a la dreta per darrera un arbret, admirar el pati i pujar enclastrat entre dos pedres amunt uns metres amb molt bona presa de sortida fins al capdamunt de l’agulla on trobem bastants blocs.

En PGB pujant per els trams fàcils de la tercera agulla, i agafart en una de les impresionants busties que pots trobar en aquesta zona.

Nota: Observant la foto de la cresta a posteriori, segurament la proposta dels companys aperturistes anava més cap a la dreta resseguint unes fisures bastant més verticals i segurament més complicades.

4ª Agulla

A partir d’aqui el cordal de la cresta perd una mica de definició, així que queda una mica a voluntat de cadascu agafar el cami que li sembli més interessant. Per arribar a la seguent agulla cal anar grimpant entre blocs (nosaltres ho vam fer en ensamble) per terreny sense dificultats ni pati important.

5er llarg. (IV+/V, 20m)

En el nostre cas per pujar aquesta última agulla ens vam dirigir cap a la dreta a buscar unes fisures verticals. Ens situem a sota les fisures i entrem per l'esquerra en una zona on cal vigilar algun roc suelto (IV), d'aquí ens coloquem ja cap a sobre les fisures desviant-nos una mica a la dreta i les anem resseguint amb bona presa (en ocasions una mica romo) (IV+). Finalment vam fer la sortida cap a l'esquerra amb algun passet en adherencia (IV+/V) que et porta ja al final de les dificultats.

En PGB afrontant els primers metres per situar-se sobre les fisures, i jo en el mateix llarg colocant tascons a dins de la fisura.
Per últim jo al capdamunt del que seria la cinquena agulla i que es puja grimpant per canaletes herboses.

Nota: possiblement el tram que es ressenyava pels aperturistes era més cap a l’esquerra (III) pero nosaltres el vam trobar massa ple de vegetació, i vam preferir pujar per la roca.

Tot i que aquí nosaltres varem donar per acabada la cresta propiament dita, es pot seguir grimpant en trams de III+ per canaletes plenes d’herba i sorra fins els ultims blocs del cordal (bastanta vegetació) en el que seria la 5a agulla, opcionalment també es pot pujar per l’esquerra per blocs molt facils (II). (Ho vam pujar deixant el material al coll). Si un s’ha quedat amb ganes, encara pot treure un ultim llarg en aquesta cinquena agulla, tot baixant uns metres a la dreta i buscant unes fisures que en teoria pujaran fins al capdamunt de tot.

En el nostre cas l'horari va ser bastant elevat (quasi 5h), s'ha de tenir en compte que ens ho vam agafar amb mooooolta calma; i que haviem d'analitzar en cada moment per on haviem de passar (analitzar que feiem amb el niu, intentar veure per on anava la ruta, ...), com a orientació indicaria que en unes 3h/3h30 es podria realitzar perfectament la cresta sense comptar aproximació i descens.

La tornada es pot fer tant per la dreta com per l'esquerra, en qualsevol dels casos el cami es inexistent i cal devallar en compte entremig de tarteres de pedres (sovint amb forats amagats a sota acomulacions de fulles). En el nostre cas la baixada es va fer per la banda OEST. (comptar sobre uns 30/45min)

Com a ultim comentari indicar que es pot abandonar a cada agulla, ja que als laterals de la cresta tenim el bosc accessible amb molta facilitat. Aps.. i altament recomanable !!!

PGB ha dit...

Deu n'hi do l'aventura... jo tambe m'esperava que ens ocupes com a molt fins a l'hora de dinar i guaita... 5h! Aixo si, va estar moooolt guapa l'aventureta ;)

A veure si no tardem a tornar-hi i aquesta vegada ens canviem els caps de corda i tiro mes de primer :P

(ah! i quan hi tornem no em deixare els gats! :P)

Gatsaule ha dit...

No sabia que existia, sembla ben divertida !! Agraït per la informació.

I com és que el Pere porta el frontal ? És el costum que té perquè sempre se li fa de nit ?

Piter ha dit...

Doncs si que la vaig trobar divertida.. això si en algun moment els portava per corbata... que el pati es generós.

En Pere ja tenia el frontal colocat... potser no tenia confiança en que trobessim la ruta com deu mana.. jeje

PGB ha dit...

Gatsaule, el duia de la Flops encara. Em vaig despistar i me'l vaig deixar posat, i mes val frontal en ma...

I si, no se com m'ho foto pero sempre acabo a les fosques xD

Llorenç ha dit...

Bona descoberta! aquesta jo tampoc la coneixia, l'hauré d'afegir a les coses pendents!! es veu maca no?
gracies per l'informació!!!!

Piter ha dit...

Si.. jo la vaig trobar molt maca... més tirant a un estil de via llarga pero molt encertada.

Lo de no coneixer-la es bastant normal, les roques no es veuen des de la carretera i els companys tot just van obrir-la fa 5 mesos. I segons sembla hi han més rocs amagats per les guilleries...

... pero aixo ja serà per un altre post!

ivanG ha dit...

Hola Piter!
Felicitats per la vía, te molt bona pinta. I l'ubicació enmig del bosc sembla idílica.
He de practicar en l'art de posar catxarros que estíc molt verd!

Salutacions!!

Anònim ha dit...

good evening wanted to let u everyone a tip on how you can save some money monthly, Getting a conversion
kit for your vehicle will save you hundreds of dollars on gas by switch to an american made fuel 'Ethonal'.
More americans are upgrading their vehicles to support both fuel types and buying ethonal to fill up your vehicle.
Ethonal is not only an American made fuel, which you'll be support our economy alot more than buying fuel
that we have to import making us more depended on foreign supplies.
Run your vehicle on a [url=http://www.thewhitelightning.info]e85 Conversion kit[/url]