dilluns, de maig 07, 2007

Més de Beuda i Rocamaura durant el cap de setmana

Ultimament tothom vol anar a Beuda... deu ser questió de les noves ressenyes que li han aportat publicitat, però el passat cap de setmana tothom em comentaba la possibilitat d'acostar-se a beuda.

Així al final ens vam reunir una bona colla el dissabte per disfrutar del sector Jamaica, erem l'Albert i la Neus de Bascara, en PGB, l'Albert, la Montse i un servidor, i més tard es van afegir una estona en Grau i la Nuria.

Força colla a peu de via, en PGB tibant al pas clau de la via més curta, el sector Jamaica i en PGB arribant a la placa que ens porta a la reunió de la cinquena via.

Com es veu a les fotos.. la meteo anava cambiant de sol a nuvol constantment.. però tot i així el dia va ser molt agradable.Vam aprofitar per fer totes les quatre vies de la part superior del sector, cada dia queden menys rocs sueltos, i al final ens vam decidir a provar tascons en mà la via que s'està obrint a la dreta.

Aquesta ultima via segueix la tonica de les vies de la zona amb abundancia de presa generosa, però combina alguns trams una mica més finets donant-li més vidilla al conjunt. Cal destacar el pas més finet fins a la reunió on la confiança en els tascons colocats baixava sota minims... i on al final vam acabar fent un prussic de seguretat a la corda fixa que penja de la reunió.

Acabades les vies marxen uns quants companys.. i ens n'anem uns quants a la part inferior del Jamaica, aqui ja trobem 3 vies que apreten més, però al final ens quedarem amb dues d'elles:

- Diedre Fi, 6a. Una via molt xula, com sempre amb un bonic pas al petit desplomillo, els tres que la provem la trobem genial.

En PGB diedrant al diedre fi, i jo mateix tibant en la busqueda de presa bona a la via Aresta.com.

- Aresta.com, 6a+. Aquesta te un salt tecnic important respecte l'anterior, amb passets d'equilibri i presa petita. Genial un pas de bloqueig a una panxeta on has de buscar presa acceptable en un canto generalment romo per sortir-ne sense poder veure'l.

Cansats ja del llarg dia.. decidim tornar cap a casa, i anem comentant els plans per al diumenge. Finalment escollim la opció de Rocamaura a l'estartit, tot i que en un primer moment haviem pensat en Torre Moratxa al arribar ens trobem que les bardisses han envait el camí, així que ho deixem per un dia que portem les tisores de podar.

Per començar ens posem a la Via 18, V/+, una bona via per començar i anar per feina. Si s'afronta per la part de la dreta, els passos atletics ens faran disfrutar de valent. En PGB es situa amb l'Alba a la via 17, V, un cinque molt agradable, i que te l'únic problema de que una repisa a mitja via ens talla la continuitat.

Peu de via preparats per anar per feina, l'Alba enfeinada amb la via 17 i l'Albert tibant per superar l'inici de la via escalfadora.

Mentre la gent va provant aquestes vies, amb l'Albert agafem un cap de corda i ens posem a provar l'entrada de la via 19, 6b/+, que es el pas més dur i amb diferencia de tota la via. Després de muntar les dos primeres xapes amb top anem provant l'entrada, molt bloquera, de la que no aconseguim sortir. Acabats els experiments ens n'anem a provar la via 2 o escalafadora cotada de 6a, segueix igual de complicada com la recordava i acabo sense encadenar-la.

Animat's per en PGB ens situem a la via 22, V+/6a, passem el pas de cigonya que sempre et posa a to i enfilem els passos finets. Com que ja la recordava bastant fineta a la part superior, calço els gats més tecnics que donen bastanta més seguretat (em va de conya això de poder anar combinant dos gats segons el nivell de dificultat de la via: si es fàcil les sabatilles, si tiba més a patir una mica de peus).

La Montse tibant a la sortida d'escalfadora, en PGB en el tram més xulo de la via 18 i un servidor en el tram que tira enrera de Scadel.

Mentre la Montse i en PGB van provant la via anterior, em situo a sota d'un dels objectius de la zona, per a fer el primer intent a la via que ja tenia ullada de fa temps:

- Scadel, 6c/+. El primer tram es disfruton amb bon canto fins just a sota el desplom, allà comença a tibar i ja veig que a vista no surt ni de conya. Munto el tram més dur a base de A0 i la deixo muntada per provar en top. Com que no tinc voluntaris per provar-la fins a dalt, descanso una estona i m'hi torno a posar. Com a la veina "Ansia Vertical", hi ha un pas de bloqueig que no aconsegueixo superar, de totes maneres la veig bastant més assequible que l'Ansia... pero avui no es el dia.

Donem per tancat el dia... i marxem cap a casa, abans però ens acostem al cap de la Barra (a l'Estartit), on presumiblement hi havia una via llarga d'escalada. Pel que observem la reunió ha estat desequipada (surten dos esparrecs), i l'àcces al peu de via esta tallat per una valla de dimensions considerables.

PGB ha dit...

Un GRAN cap de setmana en majuscules!
Quants metres escalats!!!! :D

Plan pel proper finde? ;)

Piter ha dit...

I tant bon cap de setmana...

Respecte al proxim... si vols fer quilometres amb l'Auris es pot fer una escapadeta els dos dies a algun lloc.

Sino per casa... jo apostaria per alguna novetat: Ullà, Roc furiòs, Rocabruna, Cresta corb + Begis...

Tampoc faria lletjos a Bellavista... tot i que al migdia podem sortir torrats de dalt a baix..

Tambe estaria be algo de via llarga... tinc pendent la via del puigsacalm per exemple, tambe es pot anar a la dent d'en rosell, o alguna de les de Guitarriu que

de totes maneres n'anem parlant.. q encara estem a inicis de setmana!!

PGB ha dit...

Ok, l'Alba m'ha dit que te feina i que no creu que estigui gaire "available".

Em sembla be anar a visitar noves zones! ;) n'anem parlant :P

jclaramunt ha dit...

Quin fart d'escalar que us heu fet!!!
L'altre dia vaig tornar a utilitzar uns Stigma que tinc de fa temps, després d'una bona temporada utilitzant els Sportiva (força més tècnics), i em va costar tornar-me a pillar el tranquillo.
Si que va bé alternar els peus de gat segons la via, però jo m'he trobat amb això...ara ja no em puc treure els Sportiva.

Piter ha dit...

El que dius pot ser ben cert... jo com que majoritariament utilitzo els vells de moment no tinc el problema.

Lo que si haig de dir es que despres notes un canvi descomunal, ja que amb els vells m'haig de buscar més la vida.. pero bueno així millorem tecnica tambè jeje