dimecres, de juliol 18, 2007

Cresta del Sol

Ja feia dies que no piava... i entre que els dies d'estiu inviten a estar fora de casa i altres histories personals... encara no havia trobat el moment. Intentarem de mica en mica posar-nos al dia.

La primera que ressenyem... es últimament un classic de la blogosfera, la cresta del sol oberta pels companys Llorenç i Antxi, així que.. aqui va la piada:

Amb en Josep Mª, la Neus i el meu germà Albert ens vam decidir a fer una bona excursió per a escaladors (Oskar dixit), la veritat es que ens ho vam pendre molt amb calma. L'objectiu era passar el dia amb la cresta, sense presses i disfrutant d'aquesta zona de la catalunya central que era poc coneguda per nosaltres. Així que el divendres... acabada la feina, agafem el cotxe i cap a Solsona falta gent.

El tram mes dret de la cresta..on tenim els 4 llargs, i la neus en algun dels trams de III.

Vam aprofitar per fer un bivac a peu de cotxe al mateix parking, la veritat es que no s'hi estava malament.. pero per la nit hi havia més transit de l'esperat a la carretera. Això si, de bon mati les vistes eren bastant xules...

L'endemà vam enfilar cap a la cresta en plan excursió: caminada, grimpada, flanqueig,... i arrivem a l'espit situat en un coll que ens indica l'inici de la cresta. D'aqui sortim enlaire a buscar la paret evident on trobarem els 4 llargs més propis d'escalada, aquest tram consistirà en pendre cadascu el camí que li sembla més interessant... de fet tot i el poc temps que te la cresta el terreny es veia bastant marcat i en algunes ocasions et trobaves amb diferents opcions, algunes més dretes que les altres.

Arribats a peu de cresta, toca fer la primera decisió: Ens posem els peus de gat ? Com que no sembla difícil comencem amb botes i empalmem els dos primers llargs. Aqui tenim l'anecdota de la jornada... mentres estic equipant la reunió m'equivoco de mosquetó i el reverso s'en va a visitar els 3 companys que hi ha a peu de via. Quan ja estava muntant el dinamic... de baix em criden que es igual.. que puja la segona cordada.. i ja em pujen el reverso. La veritat es que mai m'havia caigut el reverso.. a partir d'ara anirem amb molt de compte...

Sobre aquests 4 primeres llargs.. indicar que nosaltres els vam empalmar en 2 llargs, i que amb 60m tambe s'arriva tot i que una mica just. Sobre aquests llargs.. el IV es fa bastant assequible.. i unicament te una mica de joc la sortida del que seria el 3er llarg, pero que el canto es brutal... per lo que amb bambes el vam superar sense masses problemes. Molt xulo el llarg del llom.. facilet pero divertit.. i permetent apreciar unes vistes molt guapes (Indicar que la reunió intermitja entre el 3er i el 4rt llarg... no la vam trobar, com ja havia indicat algu previament al llibre de piades del cim).

Diferents trams de la cresta amb el panta al fons.. algo buit per cert.

Despres una mica de caminadetes.. i un curt llarg final per acabar d'arribar al cim... les vistes molt guapes, i nosaltres vam enganxar poc sol... pero un dia assolellat pot ser mortal.

De la baixada indicar que es va fer una mica conyàs... la canal terrosa era una mica de mal fer, i al final s'ens va fer una mica pesada. Després un rapel... i cap a la curiosa ferrata oberta per arribar a baix de tot.

Així que res.. una excursió molt xula per terreny bastant desconegut pels assistents, una felicitació pels obridors.. i suposo que algun altre dia ens hi tornarem a acostar.

Apa.. salut i escalades !!

PGB ha dit...

Hi ha ganes d'anar-la a fer i combinar l'aventura amb alguna zona d'escalada esportiva :)

A veure si ens veiem que des de que curres... ;)

A seguir trepant!

JJ ha dit...

Tiene buena pinta, a ver si algún día cae...

Hablando de caer, a mí se me cayó el reverso a una megatartera con nevero incluido escalando en el naranjo y no hubo forma de encontrarlo...esto el primer día de una salida de 5 días:)...me pasé toda la maldita semana rizando cuerdas y cagándome en mis manos de mantequilla.

Piter ha dit...

Eso de que se caigan las cosas.. da muy mal rollo !!

La cara de tonto que se me quedo viendo como bajava el reverso montaña abajo !!

Llorenç ha dit...

Bones Piter!!!
ja hem tornat de vacnxes!!! m'alegro que us haguessiu passat be! un dia d'aquests ens haurem de passar a veure que passa amb la tercera reunió!!! es extrany!