dissabte, de juny 23, 2007

Escampant la boira al canigó

Aquest cap de setmana es Sant Joan, i com cada any es fa l'encesa de la flama del canigó que posteriorment es reparteix per tots els paisos catalans. La nostra idea era marxar després de treballar per arribar ja justet al refugi dels Cortalets i pujar rapid cap al cim.

Inicialment semblava que hauriem de ser força colla, pero finalment només ens reunim en Josep Mª, la Neus, la Maria, en Sebastian i jo mateix. Ja una serie de contratemps inicials ens van anar fent perdre temps: retards de trens, controls a la frontera, .... pero al arribar ens vam trobar amb el gran contratemps de la jornada: una boira molt espessa ens va fer pujar la pista fins als cortalets molt més lents del que pensavem ( en gran part del recorregut costava apreciar les corbes que anava fent la carretera).

Durant una estona aquesta era de les millors fotos que van sortir, la boira era bastant espessa.
La segona un dels intents de fer la foto de la gent baixant del canigó.

Arribats a l'explanada dels Cortalets ja comencem a veure la important multitud que es reuneix en aquestes dates a la falda del canigó: tendes, fogueres i xirinola ambientaven els prats proxims al refugi. La veritat es que el nostre plan no incloia passar la nit, pero no hauria estat gens malament. Fem un entrepa i amb frontal al cap ens barrejem entre la gent fent una passejada cap a la pica, rapidament veiem que serà complicat arribar al cim: hem arribat força tard, la boira ve i va rapidament i de pujada ens trobarem amb tota la gent que baixa. De totes maneres decidim seguir un tram del camí i cap a quarts de 12 ens plantem al coll des d'on podem observar la bonica traçada que marquen els frontals de la gent que baixa del cim. Quatre fotos en les que inutilment intentem immortalitzar la imatge i cap avall...

A dalt del coll feia un mica de fred, pero alguns estaven força contents.

En definitiva molt recomanable, molta gent i en general molt agradable. Segur que algun altre any hi tornem, pero aquest cop arribarem una mica més d'hora i muntarem tenda.

Gatsaule ha dit...

Si, no feu cara de tenir massa calor !!

Piter ha dit...

Doncs si que feia fresqueta.. entre la boira i una mica de vent que feia, el gore la veritat es que no sobrava pas.

Llorenç ha dit...

També ens vam plantejar aquesta opció!! tot i que vam fer be!!! potser l'any que be... però tornant a pujar per la cresta desde el Gasamir....!!!

De ben segur que va ser molt bonic!!!

Piter ha dit...

La cresta del gasamir no esta malament... facileta, amb un bon ambient i bones vistes, tot i que jo de nit no crec que m'hi poses jeje