dilluns, d’abril 30, 2007

Jamaica's time a Beuda

Aquest cap de setmana ha estat un intensiu de Beuda... el fet de tenir-ho al costat de casa, que els meteorolegs insistissin en que havia de ploure i tenir les ressenyes doncs feia ganes d'acostar-s'hi.

Per dissabte, en Sergi i en Jordi, equipadors de la zona Jamaica, m'havien comentat que voltarien per allí, així que amb l'Albert agafem el cotxe i cap a Beuda. El primer objectiu es pujar a la zona d'El Moro, i com sempre ens vam emmerdar i no vam arribar a lloc, després de fer una mica el mico per les crestes de pedra (alguns passos bastant guapos) que pujen cap al castell, desisteixo i anem cap al sector Yonki (després veig que m'he passat de llarg, que s'ha d'entrar a la primera canal enlaire).

Les curioses i interesants crestes que menen al Castell dels Moros, i un exemple del que es preveia durant el cap de setmana.

- Delirius Tremens, 6a+. Es una via molt xula, llastima que el pas fins a la reunió allunya una mica i no ho acabo de veure mai clar, i sempre faig pirula escaquejant-me una mica per la dreta. Un cop xapada la reunió surt de nassos..

- Yanki, yonki, 6a. L'Albert es posa en aquesta via del costat.. igualment te distancies generoses entre seguros... per lo que tot i encadenar-la sense problemes, puja tota la via rondinant.

Un cop acabades les vies... sentim gent per dalt al sector Jamaica, per lo que enfilem canal amunt... i anem a saludar a en Sergi i en Jordi, que han vingut amb la intenció d'arreglar la reunió xunga i mirar de enllestir una mica més de feina a les altres vies. Després de comentar una bona estona la jugada... anem amb l'Albert a provar les vies:

- L'esperó del Rubio, IV. Via molt facileta ideal per la gent que vol anar de primer en alguna via i no s'atreveix. Consisteix en seguir el fil de l'esperó, bastant ajagut pero amb blocs puntuals.

Els dos simpatics acompanyats de peu de via.. i els equipadors en acció resolent els problemes de la reunió.

- Faré-Barriga, V. Molt disfrutona en la part que ressegueix una fisura, s'ha d'anar en compte amb alguns blocs sueltos... pero personalment la trobo bastant xula. Segons em comenten, el nom vindria del vi que va animar el dinar durant el dia d'obertura de via !!

- "Quarta via", V+/6a. En principi era un projecte de via inacabat, pel que sembla al final es queda així, una pujada facileta i un pas més tecnic per arribar a la reunió en el que es disfruta bastant. No esta decidida la graduació... pero basicament el grau el posa el pas d'arribada a la reunió (més fàcil si ets alt).

Després de fer algun pegue més en top-rope a la zona de l'Oliveras (es pot provar un tram petit en plan xemeneia i una bavaresa), decidim tornar cap a casa.. doncs ens esperen per dinar, una llastima perque el dia s'ha aguantat molt bé, i encara ens hauriem pogut quedar una estona més.

Al marxar la reunió de la via Oliveras sembla que ja ha estat acabada.. i en Sergi i en Jordi es van mirant una possible 5a via. En Sergi em comenta que "Bé, doncs les reunions que faltaven arreglar ja estan a punt, aixi ja es pot anar a fer les 4 vies noves obertes. Vigileu molt amb els rocs que poguin quedar sueltos, hem fet molt de net pero potser quedi encara algun. Tambe a l'hora de recuperar les cordes hi ha el risc de que quedin enganxades amb unes arrels, esperem eliminar-les en breu. I a la dreta de les vies ha quedat una corda per obrir una nova via, no molesta per res". Sembla ser també que al final he fet la primera ascensió de la 4a via... interessant, el primer cop que em passa.

Diumenge, seguint amb la tonica de que ha de fer mal temps.. no acabo d'estar del tot motivat, de totes maneres em truquen en Josep Mª i la Neus que tenen ganes de tornar a Beuda... se que el destí serà el mateix que el del dissabte.. pero m'hi afegeixo igualment. Al final també s'apunta en Bernat.. així que podem fer 2 cordades i anar per feina.

- Oliveras, V. Via més facileta que la faré barriga, de moment te un tram central una mica descompost.. per lo que s'ha de vigilar la caiguda de roques. Segueix la tonica de les seves veines, presa generósa i passos interessants.

Més tard torno a fer la Faré Barriga i la 4a Via, la Neus i en Josep Mª es posen al IV, del que indiquen que es una via ideal per iniciar-se. Mentrestant amb en Bernat.. ens n'anem a la part baixa del sector Jamaica:

- Diedre Fi, 6a. Una via que a mi m'agrada molt, un inici en diedre que es va posant més recte i fi.. fins arribar a un petit sostre que es supera facilment amb bona presa. En Bernat disfruta un munt tot i que en algun punt no ho acaba de veure del tot clar.

- Pan y mantequilla, V. Consiteix en un placa fina, que conté alguns passos en adherencia i regletes més finetes. De totes maneres sol sortir facileta, tot i que t'hi has de mirar una mica. En Bernat m'assegura que la troba molt més difícil que el Diedre Fi, i no es la primera persona que ho diu. Hi ha una bustia amagada que es brutal !!!

Acabada la via marxem cap a casa que avui tambe ens esperen a tots per dinar... al final han estat dos dies assolellats.. i sense ni rastre de pluja (qui ho hauria de dir vient la previsió dels de TV3 i el meteocat !!!)

ivanG ha dit...

Ei!! Quant fanatisme!
Exactament on es troba el sector?

PGB ha dit...

El proper dia que caigui per Beuda, cap al sector Jamaica a ritme de Bob Marley! ;D

Anònim ha dit...

Ara,ara,fanatisme a tope!!
Ahir vaig tornar-hi, i com no? varem passar una calor de nassos.
Ja he montat una reunió nova i tres chapes del que será un 5+ (un pas) i 35 metres!
Anava concienciat per fer baixar aquest famosos blocs (que fan més pànic que por) però estaven escalant per la zona.Avui imposible,demà si et vols apuntar, o passat demà...
El sector es troba a l'esquerra i a dalt de tot, agafar el primer trencant a l'esquerra pujant per la pista (fites) creuar la riera i el camí s'enfila amunt, en 5 minuts el camí es bifurca a la dreta sector reggae i yonki, amunt sector reggae sup. i Jamaica, es pot arribar per tots dos.

Piter ha dit...

Bones... ja ha quedat descrit com arribar al sector d'en Bob jeje

Sergi, el dimecres haig de baixar a barna, pero el dijous suposo que tindre lliure, o sigui que si vols ens hi podem acostar.. ja et fare un mailo.

Apa gent... (avui dimarts si que sembla que els del temps l'han encertada...)