divendres, d’abril 10, 2009

Volta a la Grande Ruine

ATENCIÓ: AQUEST POST CONTÉ MOOOLTES FOTOGRAFIES !!

Com cada any... la setmana anterior a setmana santa, i valgui la redundancia, ens les pirem cap als Alps. Com en cada activitat sempre existeix una biblia que cal consultar per buscar una bona ruta, pero aquest any en Jordi va sortir amb una bona proposta prop de casa seva: ELS ECRINS.

El grup: Jordi, Ciscu, Ricard, Ramon, un servidor, Ursula i Jordi

La proposta inicial d'en Jordi de volta als ecrins, més alpina, era realment engrescadora. La meteo (donaven 4 dies de bon temps) i la logistica (refus lliures sota la neu) ens van fer canviar de plans i finalment, un error del mapa de l'IGN ho va acabar de capgirar, i ens va sortir la volta a la Grande Ruine. Aixó si, ens va sortir una ruta ideal per a un cap de setmana llarg, tot i que tota la zona dona molt de si... es increiblement dinámica.

La nostra ruta final:

1r dia. Pont d'Arsine -Ref. l'Alpe du Villar-d'Arene. Ascensció de tarda a l'épaule de Chamoissière.

2n dia. Ref. l'Alpe du Villar-d'Arene - Glaciar de la plate des Agneaux - Col des Neiges - Brecha Giraud Lezin (punt mes alt esquiable de la Grande Ruine) - Ref Adele Planchard.

3r dia. Ref. Adele planchard - col de la Casse Deserte - Col de la Grande Ruine - Col des Chamois - Ref. l'Alpe du Villar-d'Arene

4r dia. Ascensció matinal a l'épaule de Chamoissière.

Font: IGN amb itinerari marcat a sobre amb vermell

Fetes les observacions preliminars... entrem en detall !!

El divendres tarda.. acabada la feina enfilem: en Ramon, en Jordi P, en Ciscu, en Ricard i un servidor cap a Grenoble que en Jordi ens ha deixat l'alberg del messier... apunt !! L'endemá sortim ja des d'allí amb en Jordi V i la Ursula que ha vingut des de Munich, direcció cap a Pont d'Arsine. El dia es inmillorable.

Sortida a Pont d'Arsine..i els primers passos per la pista d'esqui de fons

El primer dia, ens espera una jornada tranquila. Una pujada de 380m fins al refu, basicament es un conyàs fer les planicies de l'estació d'esqui de fons pero un cop al fons de la vall , aquesta ja puja directe fins a la planicie de l'Alpe on trobem el refugi. Atenció a aquest tram que diria que es bastant surenyo... i en epoca de poca innivació pot ser que ens toqui pujar a peu. El refu.. es de baixa muntanya, així que es sortira relativament economic: aprox 30€ en mitja pensió.

L'arribada al pla del refu, i vistes al neige cordier i la grande ruine

Arribem vora les 15h (podeu comptar que ens ho vam pendre amb mooolta calma ja des de Grenoble) es tarda 1h30 amb esquis. Demanem l'hora de sopar: 18h30 ?? El ciscu i jo ens emocionem, davant tenim un muntanyot de cuidado: la Chamoissière i el temps just per fer una pujadeta non-stop. El ricard tambe es vol apuntar.. pero les butllofes al peu per la calor el fan desistir. Al final entre pitos i flautes... no sortim fins casi les 16h

Total com que la traça esta oberta es puja prour rapid, tot i que el flipat que la va obrir anava per feina... alça a tope i a tirar-li !!! Rapidament fem els 920m fins a l'epaule de la Chamoissière (3.095m), ja son les 17h45 i hem d'anar per feina que el sopar ens espera !! Comencem el descens... els primers metres son crostosos... pero despres... buff !! despres, ens espera un descens de somni... neu pols increible sobre una pendent continua a 35º/40º, algun punt deu fer 45º pero es ni es nota... la sensació de flotació sobre la linia de neu es brutal. Al final... baixem prou rapid... son les 18h10 i ja som a baix.

El gaspard, la meije,.... i el menda a sobre la Chamoissére

El sopar entra genial... amb l'emoció del moment... casi no hem menjat, i la baixada m'ha deixat els quadriceps tocats !!

El segon dia ens n'anem cap al refugi Adele Planchard (3.169m), la intenció es pujar també a la Grande Ruine (3.766m). Per recomanació de la guarda de l'Alpe du Villar marxem pel plato des Agneaux i posterior pujada pel Col des Neiges. La ruta son casi acomulats 1500m de desnivell en pujada i uns 400 de baixada. Aquest refu.. ja te les tarifes propies d'un refu de muntanya... apart es privat i no fa descompte: ens va costar uns 45€ aprox.

Avançant pel glacier

Enfilant cap al coll des neiges

La ruta inicialment ens fa baixar uns escassos 80m fins al fons del plató, des d'on iniciem una llarga ruta per planicies tot voltejant la Grande Ruine. Pel camí podem apreciar la Chamoissière just a la nostra esquerra... més endavant la baixada del Col Emile Pic, el colouir del Roche Faurio i ja quan comencem a remuntar la vall la Breche de Charniere. Aqui iniciem la pujada cal al col des Neiges, no sense abans observar el descens per la citada Breche, quines dentetes !! La pujada es infernal, la calor apreta i la traça puja fort. Ja al Col des Neiges.. cal treure esquis i fer un petit tram a peu ja per enllaçar la pujada final pel glaciar fins a la Bretxa Giraud Lezin (3688m). Aqui el temps es comença emmarronar, apareix la boira i cauen alguns flocs de neu, el que ens fa desistir de pujar al pic i baixar cap al refugi. La baixada es prou bona... tot i q la neu un punt massa humida.

Enfilant al col des neiges, el col i a dalt la breche de la grande ruine

Una cerveseta de rigor al refu... i a fer quatre passos al roco que equipa la sala principal, una bona estona de xerrada...i aprofitant que surt de nou el sol, pujem al petit pic que hi ha al costat del refu i ens deleitem amb les vistes de la zona.

life al refu

El tercer dia ens en voliem anar cap al Promontoire, la versió inicial era seguir les linies del mapa IGN i anar pel Col du Clot des Cavals i enfilar cap al Col des Chamois per baixar de nou cap al Promontoire. Consultant a la guarda del refu.. ens proposa enfilar per el Col de la Grande Ruine, ens estalviem desnivell i es més guapo, pero no ens diu res del Col des Chamois i aquest esbrinariem més tard que es trobava en males condicions.

Sortida del refu amb la barre al fons, i el col de la Grande Casse

Sortim de bon mati del Refu enfilant cap al Col des Neiges, fem el petit tram a peu... i enfilem cap al Col de la Casse Deserte, fent els ultims metres a peu i.... uooohhh increible es veu una vall molt guapa per disfrutar, amb un colouir de sortida bastant dret. Ens tirem per la pendent i disfrutem com nens... quina neu !! Després arriba la zona de seracs... i en Jordi ens munta un rapel de baixada amb un abalakov, una bona experiencia... cap dels del grup havia fet abans un rapel d'aquests i la veritat, es bastant mes rapid que treure esquis, muntar grampons i baixar amb el piolet.

Arribada al col de la Grande ruine

Arribem al peu de l'espero i remuntem cap al col des Neiges, vistes molt guapes... i un nou descens amb neu pols i pendent clau. Al fons veiem el col des Chamois i ens hi enfilem, la hora no es la millor pero la neu sembla que aguanta prou be. No obstant alguna purga de neu baixa... i ens fa parar atenció. Una ultima pujada amb grampons.... i arribem a la banda rocosa del coll... la veritat no lliga amb la linia esquiable que pinta el mapa...pero ens ho mirem i definitivament ho deixem correr... per alli no baixa ningú !! almenys sense el material adequat. Una banda de roca d'uns 60m o més ens barra el pas...

vistes del pic des Chamois al fons i el punt terminal de la ruta.

Reunió de crisi.... i decisió rapida.... l'hora que es no es la apte per anar investigant per cares sud... que encara ens ho fotrem tot per sobre, apart la meteo no era molt bona per l'endemà. Així que ens dicidim per tornar cap al refu de l'Alpe du Villar. Aqui ens espera una baixada de 1400m amb neu diferent segons l'altura, a baix es una pasta amb molt poca consistencia.

Total... la jornada no ha estat malament... hem acomulat 2350mde desnivell, i més endavant ens expliquen que la opció que voliem fer, no era factible per falta de neu. Una llastima, pero les muntanyes seguiran alli... i així tenim excusa per tornar-hi !!

El quart dia, donat que la meteo esta rara.... ens decidim a fer algo més curtet. En un principi sospesavem la possibilitat de fer el Neige Cordier o el col des Agneaux, pero de bon mati alli esta completament cobert... i la Chamoissière esta alli a ple sol i resguardada del sol. Al Ciscu i a mi no ens importa pujar-hi de nou... així que tornem a pujar fins a l'espatlla. De camí amb en Jordi ens mirem el colouir de la Bayonette... un 5.2 bastant estetic pero que descartem per falta d'equipament de seguretat: el casc.
Pujant de nou a la chamoissere, i el colouir de la bayonette

En la baixada xalem com nens petits.... una paradeta al refu... i fins a baix de tot.

Acabem la jornada amb una barbacoa a l'alberg del messier... i tornada cap a casa sota la pluja.

El grup de BBQ a Grenoble

L'any que ve.. hi tornarem !! La zona s'ho mereix !!

I en breu... el VIDEO!!

Lau ha dit...

Déu ni do quin munt de fotos!!
I que guapes totes!! Blanquetes i blavetes!! Quins dies pilles sempre noi... TU SI QUE SAPS!!

I res, em repeteixo: FELICITATS!!

Espero que aquesta espatlla teva et deixi fer temporada d'estiu amb nosaltres!

MUAK!

Piter ha dit...

Merci guapa !! Pues el dia si q van ser bastant bons.... s'havia d'aprofitar!! cridaven a crits que ens tiressim per les pales de neu verge jejeje

Apa nos veim !!

Becki ha dit...

Piter... unes fotos INCREIBLES!!! Felicitats... :)

Ricard ha dit...

Pere, pero i el videoooo? per quan?

Piter ha dit...

Haure de borrar lo de "Video en breu", la veritat soc un impresentable jejeje

A veure si trobo un moment i el remato !!

Ciscu ha dit...

Molt bé Pere,

L'únic que de momemt ha fet quelcom sobre la sortida... o als mennys que jo sapigue...

A veure el video si arriba l'esperem amb ganes...

Salutacions,

Ciscu

Anònim ha dit...

I wish you health and happiness every day!
Ich wünsche Ihnen Glück und Gesundheit jeden Tag!
Je vous souhaite santé et bonheur chaque jour!

整形
清潔
雲林

Anònim ha dit...

Recommend some of Taiwan's high-quality sites so that you do reference and to share ~ and we wish everyone peace and happiness!

Insulation paper:隔熱紙,health foods:保健食品,Baby Cakes:彌月蛋糕
Kaohsiung County Tourism:高雄縣旅遊,>Kaohsiung yoga:高雄瑜珈,Shiba Inu:柴犬
Kenting Tourism:墾丁旅遊,cleaning companies清潔公司,cheese cake:乳酪蛋糕
Clothing wholesale:服飾批發,Vietnamese brides:越南新娘,brides from mainland China:大陸新娘
Shaping:整形,MOTEL:MOTEL,Japanese clothing:日系服飾
Jelly silicone:果凍矽膠,brides from mainland China:外籍新娘,Kaohsiung Tourism:高雄旅遊
Cake:蛋糕,yoga classes:瑜珈教室,Torque Wrench:扭力板手
Internet marketing:網路行銷,website ranking:網站排名,seo:seo

Types of chocolate:
Commercially available chocolate and chocolate can be divided into thermostat thermostat-free chocolate, the so-called free thermostat chocolate, is chocolate containing cocoa butter composition of the separation, and then replace the cocoa butter to vegetable oils, due to low prices, easy and in the is not easy to melt under high ambient temperature have been widely used in commercial purposes, the French chocolate Technology Normal University are reluctant to use the thermostat-free chocolate.

Dalai Lama's public trip from August 31 to September 2. Dalai Lama plans on the 30th night entry from Taoyuan International Airport, 31 Chinese and foreign journalists will be held the morning, afternoon, and visits prospecting disaster victims, on the 1st of the trip was a public speech and the victims of the village, a modern place in Kaohsiung City Comprehensive Stadium, 2 No. Han God Dome Banquet Hall with Cardinal Paul Shan Kuo-hsi of the talk.

Anònim ha dit...

Confidence, perseverance, courage, all three in place, then the world is not impossible to do things.
www.104woo.com.tw/index.htm
www.kinghouse.cc
www.kinghouse.cc/house.php

Anònim ha dit...

On the ground planted vegetables, it is unlikely that long grass; the hearts of the good, it is unlikely that health evil.

www.gayoyoga.com.tw
www.gayoyoga.com.tw/teacher.html
www.gayoyoga.com.tw/time.html
www.sunny-yoga.net
www.sunny-yoga.net/news/news001.php?userid=6&page=1
www.sunny-yoga.net/aboutus/aboutus.php

Sur le terrain planté de légumes, il est peu probable que l'herbe longue, le cœur du bien, il est peu probable que le mal de la santé.

Auf dem Boden gepflanzt Gemüse, ist es unwahrscheinlich, dass die hohen Gras, die Herzen der gut ist, ist es unwahrscheinlich, dass die Gesundheit das Böse.

Anònim ha dit...

Where we should have a goal, the starting point, we must move forward towards goal in the end; Do not stop at halfway, stopping at the halfway objectives also difficult than the walk. People who like mountain climbing, or to remain in the foot of the mountain, or else would one go to the top of the hill. Otherwise, stopped at the halfway up the mountain, the stone if it roll down, is it dangerous?
www.loyodo.com
www.loyodo.com/webeip/ht00001/company.asp
www.gokenting.com.tw
www.gokenting.com.tw/index.asp
www.gokenting.com.tw/fukuan.asp

Anònim ha dit...

We owe it to someone else's achievements in health and thus feel joy, depending on the success of others as if their achievements, and this is the Buddha mind. Always hold the interests of all sentient beings of the heart, we can not leave the joy forever.
www.cosmifilm.com.tw

6.你認為網路行銷多少才合理???
7.你了解網站排名的注意事項!!!

Anònim ha dit...

您想娶到一位勤勞、漂亮、甜美、不愛慕虛榮的美嬌娘,做為您終身伴侶?親密愛人提供大陸新娘、外籍新娘、越南新娘、新娘配對、婚姻介紹、婚姻仲介、未婚聯誼、相親、紅娘配對排約、男女交往、婚友聯誼服務、交友與協助來台、兩岸結婚相關證件辨理等,大陸方面有廣西新娘、婚友仲介、福建新娘、婚友介紹、大陸、廣西新娘、婚姻仲介。

本網站為直營網站,專業經驗,誠信負責,合法保證,全省服務,我們會依照您喜歡與適合的對象、個性類型,來安排聯誼認識,避免將婚姻商品化買賣之商業行為,因為『婚姻』是一輩子的終身大事。

外籍新娘 外籍新娘 外籍新娘

台中乳酪蛋糕中禾雅堂乳酪蛋糕提供讓您難忘的蛋糕口味,除了chocolate蛋糕之外還有中秋禮盒多種樣式。
選購服飾潘朵拉日韓服飾有日系服飾服飾批發流行服飾及韓國服飾。
外籍新娘 大陸新娘 越南新娘這些都是一生一世最專業的服務與選擇。
您在尋找墾丁旅遊網資訊嗎?畯富包車旅遊提供阿里山旅遊 高雄縣旅遊 高雄租車 高雄計程車 高雄一日遊 機場接送等專業服務,高雄旅遊 墾丁旅遊超值網站。
僑泰裝潢廚具網是全台最大的居家生活廚具網站有廚具 廚具工廠 系統傢俱 傢俱 裝潢 抽油煙機以及系統櫃歐化廚具 室內設計作品與免費室內設計喔!
網路行銷是網站曝光的首要指標,如何能讓網站排名於首頁是需要靠SEO技術與專業,當然關鍵字的選擇就格外重要了,這是決定瀏覽者在搜尋行銷中唯一的方向。網路行銷seo
你了解整形有哪些手術?整形外科一定要具有專科證照醫師才是基本要素。隆乳 果凍矽膠是目前市面上最好的材質!

系統傢俱
整形

Anònim ha dit...

I am from Taiwan! Si vous voulez visiter Taiwan, bienvenue sur mon site et des visites Zhijiao, je vais proposer divers types de visites guidées et visites guidées ...

I am from Taiwan! If you want to visit Taiwan, welcome to my site visits and Zhijiao, I will provide various guided tours and guided tours .

Ich komme aus Taiwan! Wenn Sie nach Taiwan besuchen möchten, herzlich willkommen auf meiner Besuche vor Ort und Zhijiao, werde ich verschiedene geführte Touren bieten und Führungen ...

高雄旅遊
台南一日遊
租車旅遊

您想結婚媽!!!

十年大陸新娘越南新娘介紹經驗,合法的婚姻介紹機構,嚴肅,專業的婚姻介紹網站,擁有臺灣多加外籍新娘婚姻協會人員合作,本網站是由大陸當地臺灣媒人所設立,位於廣西省,臨近越南河內,娶外籍新娘通過本站直接到異國娶親,省掉臺灣外籍新娘婚姻仲介中間環節,可以節省費用,全台各地都有我們所服務過的客人,如有需要可以提供電話詢問,我們的口碑經得起檢驗,也可為你推薦臺灣合法信譽好的婚姻協會人員為您服務,希望通過我們讓你以最經濟實惠的方式找到理想的伴侶,能夠為有緣人牽線搭橋,異國姻緣一線牽,歡迎以婚姻為目的,具備嚴肅婚姻心態,有責任感,有心想娶外籍新娘的臺灣單身男士與我們聯繫,我們將誠心為您服務!

大陸新娘 外籍新娘 越南新娘 中國新娘優質婚姻網站

正享除蟲服務項目:白蟻防治 跳蚤防治 蛀蟲 燻蒸防治 蟑螂防治 老鼠防治 蚊子防治 蒼蠅防治 螞蟻防治 蛾蚋防治 園藝防治
正享是專業的白蟻白蟻防治、除蟲專家,提供消除白蟻、白蟻防治、以及除蟲服務,只要您有惱人的白蟻困擾,找正享除蟲就對了。

提供墾丁民宿資訊、高雄飲食情報、及墾丁旅遊景點 免費登錄訪客留言站長信箱,墾丁旅遊求助墾丁食宿詢問優惠券列印,租車旅遊足跡,台東旅遊足跡,花蓮旅遊足跡,高雄墾丁旅遊景點足跡 ... 墾丁航海家,和風庭牛排館,野宴炭火燒肉,芭東音樂餐廳,更新加入特約折價優惠商店.

對於想要讓自己變美的您,建炳診所提出以下建議:
1.整形前一定要選擇合法的醫療院所及合格專業的整形外科專科醫師,不要以價錢為依據,拿自己的身體當試驗品。
2.整形手術前一定要與醫師充分的溝通,因為美是主觀的,所以表達什麼是你想要的型態是讓整形成功的重要因素。
3.整形手術前如果未達法定年齡18歲,就需要徵求父母的同意,由爸爸媽媽陪同一起接受諮詢及診療。
本診所提供最完整的整形各項手術如:微整形雙眼皮隆乳隆鼻抽脂五爪拉皮眼袋除疤自體脂肪移植玻尿酸整形…等。歡迎進入網站瀏覽或親洽建炳整形外科診所洽詢。
整形拉皮電波拉皮抽脂雙眼皮玻尿酸脂肪移植除疤隆乳隆鼻眼袋果凍矽膠>>>參考網站

Anònim ha dit...

※提供全牛皮沙發、系統傢俱、進口家具、系統櫃、實木家具販售及居家空間室內設計規劃.全國領導品牌設計+裝潢工程+商品整合服務,全省抽油煙機展示中心資深設計師服務,價格透明,工程保固。
※無痛水刀抽脂,打造臀部、大腿黃金比例.利用新科技,水刀也能化身成手術刀應用時間的恢復期,一個月內就能看到立即的效果!提供整形美容服務、術後醫療照護,規劃整合整形外科、雷射中心及美學整形中心.果凍矽膠隆乳的費用是十六萬,如果妳很瘦的話,是不用考慮用自體脂肪豐胸的方式,因為脂肪不夠拿來補胸部,義乳的種類有傳統矽膠義乳、水袋義乳、果凍矽膠。一般人認為縫雙眼皮縫線容易脫落,雙眼皮皺褶一段時間就消失;由於技術的進步,縫線脫失的機會,現已大大減少。最新研發出爐的電波拉皮電波拉皮技術,不止可拉提,還具有更佳的雕塑身體曲線功能,電波拉皮可說是想要塑身的胖哥胖妹的救星.
※本公司即日起專辦大陸新娘入境,時間快速,收費合理,歡迎大家多利用.一名大陸新娘嫁到陽明山的泠水坑那邊,夫家是賣烤魷魚的,當地許多人都娶外籍新娘,因為到了假日許多觀光客,老公要做生意,這些大陸新娘或是越南新娘.

Anònim ha dit...

提供各式整形美容、注射美容、雷射光療等服務。新彩以專業的態度提供完美隆乳手術服務,在進行隆乳手術前必須評估整形外科醫師是否具備合格專業的技術,隆乳手術前應該注意事項及完善的隆乳術後護理回診追蹤,使您隆乳術後無煩惱,以呈現最自然的胸型。

台灣處亞熱帶最適於它的繁殖,危害最嚴重的有家白蟻及大和白蟻。在每年四月至九月間,一大群白蟻集體飛出巢穴追逐(颱風或大雨來臨之前)雌雄配對後,迅速地脫落翅膀, ... 在台灣,住的房子雖多為鋼筋水泥,但早期居住的木造房子,就常受到白蟻的侵蝕。

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]order entry software for, [url=http://firgonbares.net/]coreldraw 11 manual for mac user[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] autocad civil 3d acdsee for mac
discount software students [url=http://firgonbares.net/]educational price software[/url] route sales software
[url=http://firgonbares.net/]shop floor software[/url] buy photoshop
[url=http://firgonbares.net/]i buy dreamweaver cs3[/url] 2009 FileMaker Pro 10
buy cheap software reviews [url=http://firgonbares.net/]software support canada[/b]

Anònim ha dit...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy cheap coreldraw graphics suite x4 at low price, [url=http://sunkomutors.net/]can i buy used software[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] table missing filemaker pro 9 i buy cheap software
oem software product [url=http://sunkomutors.net/]adobe photoshop cs3 for mac student version[/url] free autocad viewer
[url=http://sunkomutors.net/]nero 8 crack[/url] kaspersky anti-virus personal
[url=http://sunkomutors.net/]looking to buy software[/url] educational software reviews
sell my software online [url=http://sunkomutors.net/]office software for sale[/b]

Anònim ha dit...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]oil price software, [url=http://murudobaros.net/]sales page software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]nero 6 ultra edition serial number[/url] discount ms office software buy adobe software in
order book software [url=http://murudobaros.net/]nero 8 ultra[/url] can i buy oem software
[url=http://murudobaros.net/]Enterprise 2007 Retail Price[/url] software at discount
[url=http://murudobaros.net/]coreldraw 12 trial[/url] cheap downloadable software
discount software uk [url=http://murudobaros.net/]activation key for kaspersky[/b]

Anònim ha dit...

[url=http://bariossetos.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]windows vista tutorial, [url=http://vonmertoes.net/]downloadable software application[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] 9 Advanced Mac award winning educational software
microsoft software packages [url=http://vonmertoes.net/]Mac WinZip 12[/url] 4 Pro
[url=http://bariossetos.net/]computer software retail stores[/url] Collection Mac Retail
[url=http://vonmertoes.net/]point of sales software[/url] educational software for children