divendres, de desembre 19, 2008

Vendaval d'esqui

Aquests ultims dies.. els he aprofitat a base d'esqui, sembla que la lesió d'espatlla es millor deixar-la reposar i aprofitant que amb l'esqui el braç no rep, aquesta será la temporada d'esqui. mmm s'accepten propostes de sortida !!

El dimarts, va tocar aventura per Fontalba... la intenció inicial pujar al Puigmal des de Queralbs i baixar via cremallera des de Nuria, si, sembla estrany pero la baixada de Fontalba a Queralbs es casi una nova pujada ja que el desnivell de la pista es molt baix i els 'atajos' bastant empedrats. Total.. després d'una bona excursioneta a bon ritme ens plantem a la collada de Fontalba (2.070 m) i el panorama es dessolador esta tot completament ventat.

Pujant per la pista i el panorama del Puigmal des de Fontalba.

Davant l'inesquiable pujada que ens esperava... ens decidim a buscar alternativa de baixada, pujada a peu fins al Pedró de Fontalba (2.104 m). Baixada entre arbres amb molta molta neu pols fins al Pla dels Evangelis, seguim en direcció a la Font de la Socarrada... i aqui comença el festival. Estem en tartera.. i les pedres surten a mansalva.... de fet no es veuen fins que passes per sobre... total canvi a modo: Randonée i cap a buscar de nou la pista. Una mica d'esqui de fons... i cap a casa. Un dia bastant ventat en altitud... els que han pujat amb cremallera deuen haver patit de valent.

Un bon tou de neu amb el Pla dels Evangelis al fons, I el bonic bosc a partir del Pla dels Evangelis

El divendres, quedem per anar a fer algo per Vallter. Primera opció que ens passa pel cap: Balandrau, la desestimem un cop passat Tregura de Dalt... on la pista te sobreacomulacions de neu per culpa del vent. Refem destinació cap a Vallter on venta fort... moolt fort. Arribem sense posar cadenes amb el fiesta fins al parking de baix (2.012 m) i cap a la Portella de Mentet (2.440 m) seguint el Torrent de la Portella fins ven be al capdamunt.

Pujant per el Torrent de la Portella i equipat pel vendaval a dalt.

Obviem la visita a la Portella i ens n'anem cap al pic de la Dona (2.705 m), quan falten ja pocs metres per arribar ho trobem tot ventat (bastant esperable) i amb un fort vent huracanat (tambe bastant esperable). Total... ens barallem una estona amb el vent, aconseguim no sortir volant (per poc) i decidim tornar cap a casa. Baixada bonissima fins a baix resseguint el torrent.. bona neu a trams dureta... a trams pols fins a baix. I cap al cotxe, sembla ser que s'ha animat més gent. Al arribar estavem sols.

Baixant per la canaleta.. i el bastiments amb la rufa

De baixada ja hem apuntat algunes possibles sortides per a la temporada... buff acomulació de feina, de moment ja tenim varies propostes: Belledone, Chamonix-Zermatt Alpina, Mont Valier, Pica d'Estats, Balaitus,...

PGB ha dit...

Ja saps que jo per aquestes festes també busco plan d'ski de muntanya! Ens diem algo ;)

Chamonix-Zermatt...uffffffff vaig interessar-me per l'ski de muntanya des de que fa 3 anys vaig veure un passe de diapos d'aquesta ruta :D