dimecres, de març 26, 2008

Easter Holidays (II): Un stop a mig cami, la K.R.T.

En el nostre viatge cap al Sud vam parar als Ports, hi ha forces propostes de via llarga... pero indubtablement tothom recomana dues vies: la K.R.T a la roca dreta de les valls i la Mas Colomer a les Roques de Benet. Nosaltres vam fer parada a les valls... i vam muntar dues cordades, mentre en Juanjo i jo feiem la K.R.T., en Marc i en Jordi es van posar a la Manel Muñoz. Per cert.. cal dir que la tria es va fer perque aquestes son les dues vies que es proposen a les cent millors d'en Soldevila.

La Roca dreta de les valls... una panoramica de les valls i en juanjo arribant a la R3

De la K.R.T indicar que es una molt bona via, almenys nosaltres la vam disfrutar a tota pastilla... i no era per menys la temperatura era prou acceptable, pero la ventada era imponent i a la que et poses de ple en l'esperó no venia gaire de gust quedar-se esperant a la reunió. De la via destacar que esta completament equipada, el primer llarg el titllen de 6b+/Ae, nosaltres el vam fer a cop d'estrep i A0 en la majoria de trams. Després segueixen plaques de conglomerat, amb bona roca gens trencadissa i amb passos molt agradables. Molt guapo el tercer llarg, que s'ha de treballar la pila... per arribar a una reunió comodissima. Després ja ens posem de ple a l'esperó. Un curt quart llarg ens portará a la vertical sortejant la part més dreta i els ultims llargs ja més facilets ens portaran fins al cim.

Que dur es aixo de començar amb Ae, l'estrep marca la ventada que deixa les mans glaçades, de totes maneres la via deixa vistes espectaculars com en juanjo saludant a la R4.

En resum una via molt recomanable, i que ens va deixar amb bon gust de boca; la llastima es que segons diuen de millors no n'hi han gaires per la zona.. Això si la solitud de la zona i les increibles vistes als meandres dels riu, a la verdor de la vall i les ruines de masies... molt molt agradable.

Jo mateix arribant a la R2 i més endavant arribant a la R6. Des de dalt.. les panoramiques segueixent molt fotogeniques

De la via dels companys... indicar citant el foro de piades d'en Marc: "De la Manel Muñoz que voleu que us digui,llevat de la placa de 6c la resta no ens va agradar massa.Localitzem el peu de via bé perquè hi ha una xapa fixe de color daurat mentre que la via es troba equipada amb espits més vells.La fem amb les cintes i un estrep pel pas d'Ae del segon llarg.La via deu ser un V+ obligat peró a l'últim llarg hi ha un pas(per sortir d'un sostret) que potser obliga a 6a."

Fanatisme per les Chips Ahoy... i foto de cim més propia de l'everest !!

Acabades les vies... no dona temps ni a fer el toc al bar.. que ja agafem l'AP-7 direcció al Ponoig. Això d'anar amb fanatics... es el que te jeje

p.d.: trobarem ressenya tant de la KRT com de la Manel Muñoz a onaclimb, com sempre !!

Gatsaule ha dit...

Que xula la KRT, tant la via com el lloc !

Ara que tornes a la via llarga, recorda que en tenim una de pendent....

Llorenç ha dit...

Ostres Piter! tu per les meves terres! tot un honor!
molt guapa la KRT! en tinc molts bons records! tot i que l'equipament ja comença a estar precari el lloc es espectacular!

Be, per al proper viatge et queda la Mas Colomer, molt vertical i guapa, reequipada amb paravolts, però cal portar algun catxarro, en el blog la tinc ressenyada.

Espero que disfrutessiu pel Ponoig! nosaltres també hi em estat aquestes vacances!

Piter ha dit...

La KRT una gran via, i molt espectacular, si senyor !!

I si.. ara m'ha agafat de nou per fer llarga.. que s'allarguen els dies i fa més bon temps !! La que tenim pendent, tinc moltes ganes de fer-la ja !!!

De la Mas Colomer ja me n'han parlat molt be.. la deixarem per la proxima baixada a terres surenyes..

Del Ponoig a veure si avui faig el post, van caure la Hadas i la de los Gomez, dos grans vies.

Raquel ha dit...

Ostres, comences amb la via llarga i ja no pares, eh!!! Això sí que és un bo reinici!!

Felicitats!!

Piter ha dit...

Bueno.. aquest finde farem paron.. el seguent ja veurem, pero ganes de metres n'hi han !! Per cert.. a veure quan coincidim...