dimecres, d’octubre 29, 2008

Per fi... hem anat a la Directa Gresca !!!

El dissabte nit tocava festival... i el diumenge escalada. Aquest cop anem amb en Jesus a l'Estartit, a fer una via que molts teniem en ment i que pocs hem trobat el dia i el moment per pujar-la.



La via la podem trobar ressenyada a la web de l'aperturista. Es tracta d'una via de 3 llargs, semiequipada amb spits i algun clau, i amb trams inicialment cotats d'artificial de clavar. Actualment amb aliens es passa força bé, i es pot forçar el lliure sortint una via amb cotació aproximada de 6b/+. Del trams forçats potser el més complicat seria al segon llarg, almenys personalment no el vaig treure i se m'hi va trencar algun canto.



A destacar de la via... el primer llarg te 20m de tramit: especialment herbós i sorrenc, amb forces deixalles (que guarra q es la gent q puja al cim) i amb massa repiseta. Els ultims 1o metres canvia radicalment la cosa i es posa vertical i tira enrera en un diedre on sobra canto... es a dir q es disfruta de valent.


Al segon llarg, es comença amb un Ae peleón, un sol espit i a navegar fins a trobar una sortida per unes fisures, aquest tram marcat com a A2 te la roca algo crostosa. Després... escalar fins a la R2. Aqui ve l'ultim llarg.. per mi el mes guapo de la via. Va superant fins a tres trams lleugerament desplomats, tots forçables en lliure i molt agradables de fer. Molt curiosa la forma de l'ultim sostre... i d'aqui al capdamunt de Rocamaura. A destacar que no vam troba reunió, per es pot fer facilment amb friends i aliens a les roques o fins i tot muntar alguna cosa a l'antena mateixa.


Per concluir.. una via interessant, per a fer un dia amb nuvols (cara sud total) i sobretot amb unes vistes molt guapes de la zona de l'estartit.

8 comentaris:

PGB ha dit...

Booou!

Tenia ganes de llegir el post però no t'hi has esmerat gaire, bandarra! :P

Al final has estat el primer de ferla (de molts que li teniem ganes fa temps!) En fi... a veure si ara amb les teves indicacions m'hi escapo amb algú algun altre dia :)

edunz ha dit...

bones Pere,
si no ho he entès malamant així no cal clavar?
merci i records!

Mohawk ha dit...

Je,je,je... felicitats!!

Jo encara no he trobat el moment! Així val la pena?

A tibar-li!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Ni me n'havia adonat que ja estàves recuperat de la luxació de l'espatlla! enhorabona, veig que has tornat enfortit després de l'aturada.

Piter ha dit...

PGB: Ultimament estic vaguejant bastant... aixi q deixo espai a que cadascu opini per si mateix quan la faci. Massa descripció tampoc es bona.

EDU: Jo pel que vaig veure considero que no cal clavar.Amb aliens es passa, de totes maneres si no t'en fies massa... el clau et dona mes seguretat.

Mohawk: es curiosa, no crec q la repeteixi. Pero trobo que es una via que esta alla per fer-la i l'entorn val la pena.I hi ha alguns trams de via que son força bons (molt concentrats pero bueno).

Jaume: si.. estic ja plenament recuperat, tot i que pel metge encara no jeje. La veritat ha estat molt mes rapid del que hem pensava o em deien. De fet vaig passar de cabestrillo a escalar en 1 setmana.

Apa gent.. ens veiem

Piter ha dit...

Per cert... no es sent al company de cordada en el segon i tercer llarg.

Anònim ha dit...

Iep!

només vull fer un parell d'incisos ja que la resta de l'explicacio esta molt bé.

Respecte al tema dels claus, en el segon llarg, si no el fas en lliure, un pla va de puta mare per clavar en una fisura on no hi cap res mes, la resta de passos amb friends petits i algun tasconet vas de perles. Ull, amb lliure jo ni ho vaig probar, vaja, ho vaig probar pero abans de fotre'm un pinyo i trencar-me els turmells vaig recular i vaig anar en artificial. El segon llarg sortiria bastant expo, ja que jo no l'agafaria per on es puja en artificial, sinó per l'esquerra.

El tercer es veu més factible en lliure, pero la roca no dóna massa bon rotllo (al diedre-xemeneia), nosaltres varem clavar un altre pla per fer-lo en artificial (ja sé que vaig putejar en Pere per fer-ho en lliure pero,... ho sento!!). En aquest tram mola un Camalot del 3 per protegir la sortida del diedrot aquest. La part de dalt sostre fisurat perfecte, els friends queden a caldo.

Potser el que passa és que sóc un ginyat i em costa poc treure els estreps!!!!

Salut i perdó pel rotllo!

Jesús

Piter ha dit...

Bona aclaració Jesus !! Res millor que el que s'hi va posar de primer...